Zielona gospodarka
30 kwietnia po raz kolejny pobiją Zielony Rekord Polski
2021-04-09Cel: zaangażować jak najwięcej osób
– Już 30 kwietnia postaramy się pobić kolejny rekord. Do tej pory posadziliśmy wspólnymi siłami ponad 27,5 tysiąca roślin. To istotne, ponieważ każda zmiana zaczyna się od pojedynczego człowieka. Aby mieć realny wpływ na świat, potrzebne jest zbudowanie odpowiedniej skali. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się postawić akcent w tej edycji na liczbę uczestników akcji. Każdy uczestnik może zainspirować kolejnych kilka osób, a naszym celem jest edukowanie i rozpowszechnianie wiedzy o ekologii – tłumaczy Krystian Ławreniuk z Dotlenieni.org.
Do kogo?
W wydarzeniu może wziąć udział każdy. Tym razem ze względu na pandemię nie będzie zorganizowanych wspólnych nasadzeń.
Co zrobić, aby włączyć się w akcję? 30 kwietnia należy posadzić dowolną roślinę (doniczkową, drzewo, krzew) i opublikować na Facebooku lub Instagramie tego samego dnia zdjęcie z sadzenia przed i po, opisane hasztagiem #ZielonyRekord2021. Trzeba pamiętać przy tym, aby post był publiczny. Tylko w ten sposób możemy być pewni, że zostaniemy wliczeni do Zielonego Rekordu Polski 2021. Każdy, kto spełni te warunki, otrzyma certyfikat uczestnictwa w biciu rekordu. Do akcji mogą przyłączyć się osoby prywatne, lecz również szkoły, przedszkola, organizacje czy firmy.
Zieleń poprawia samopoczucie
Dlaczego warto wziąć udział w Zielonym Rekordzie Polski? Częsty kontakt z zielenią poprawia nasze samopoczucie. Jej widok działa na nas kojąco – dlatego coraz silniejszym trendem jest tworzenie w biurach zielonych ścian czy zagospodarowanie przestrzeni właśnie roślinami. Coraz więcej osób decyduje się również na stworzenie swoistej dżungli w swoim mieszkaniu, a do mody powracają rośliny, które znamy z domów naszych babć – agawa, paproć, sansewieria czy begonia. Idealnie współgrają zarówno z wnętrzami w stylu vintage, jak i nowoczesnymi, minimalistycznymi.
Jest również jeszcze jeden aspekt, który – pomimo dominującego w mediach tematu pandemii – wciąż jest palący i wymaga niezwłocznej reakcji. To kwestia zanieczyszczenia powietrza i zmian klimatycznych.
Chodzi o zmianę świadomości
– Naszą akcją zwracamy uwagę na ten problem. Wierzymy, że wiele można zdziałać razem, łącząc siły i stawiając sobie wspólny, szczytny cel. Bicie rekordu jest ważne, ale najistotniejsze są dla nas systematyczne zmiany, mówienie głośno o problemach związanych z degradacją środowiska naturalnego i utrwalanie w świadomości uczestników wydarzenia tego, jak istotne są rośliny – podsumowuje Krystian Ławreniuk.
Ambasadorami akcji są: Bartek Królik, Viki Gabor, Beata Pawlikowska, Ptakova, Magda Swat i Polish Jungle. Patroni medialni tegorocznej edycji to: Freshmag, Lounge Magazyn, Czasopismo Ekologia (Polska Izba Ekologii), Ekologia.pl, Portal Chrońmy Klimat, Example.pl, NGO.pl, Mam Ogród i Zielony ogródek.
Więcej o akcji: www.zielonyrekord.pl.