Transport
W 100% elektryczny Nissan LEAF Europejskim Samochodem Roku 2011
2010-12-08
W 100% elektryczny Nissan LEAF wygrał w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2011. Pierwszy na świecie produkowany masowo i oferowany w przystępnej cenie na globalnym rynku pojazd z zerową emisją pokonał 40 rywali i zdobył najważniejszą nagrodę w branży motoryzacyjnej. Po raz pierwszy w 47-letniej historii tego dorocznego plebiscytu zwyciężył w nim pojazd elektryczny.
Carlos Ghosn, Prezes i Dyrektor Generalny Nissan Motor Co. Ltd. powiedział: „Ta nagroda to dowód uznania dla pionierskiego zero-emisyjnego Nissana LEAF jako pojazdu konkurencyjnego dla tradycyjnych samochodów pod względem bezpieczeństwa, osiągów, przestronności i właściwości jezdnych. Odzwierciedla ona także pozycję Nissana jako innowacyjnej i atrakcyjnej marki z przejrzystą wizją przyszłości transportu, którą my nazywamy mobilnością zgodną z zasadą zrównoważonego rozwoju. Jeżeli dodać do tego fakt, że na wprowadzenie na rynek oczekują trzy kolejne pojazdy elektryczne marki Nissan, a partner Nissana w Sojuszu, czyli firma Renault przygotowuje premiery czterech pojazdów elektrycznych, Nissan LEAF stanowi znaczący pierwszy krok w kierunku zero-emisyjnej przyszłości".
Nissan LEAF jest zasilany kompaktowym silnikiem elektrycznym umieszczonym z przodu i napędzającym koła przednie. Silnik elektryczny zasilany prądem zmiennym rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm, co umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 145 km/h (90 mph). Silnik jest zasilany opracowanym przez Nissana akumulatorem litowo-jonowym o konstrukcji laminowanej, wytwarzającym moc ponad 90 kW. Zasięg samochodu między ładowaniami wynosi 175 km (wg formuły New European Driving Cycle), co odpowiada potrzebom wielu kierowców korzystających z samochodu głównie w mieście.
Pojazd jest wyposażony w szereg interesujących rozwiązań, w tym w układ hamulcowy z systemem odzysku energii, klimatyzację, nawigację satelitarną, kamerę asystenta parkowania i zaawansowane pokładowe systemy informatyczne i telematyczne. Innowacyjny system łączności pozwala kierowcy zdalnie połączyć się z samochodem za pomocą telefonu komórkowego lub komputera, aby zaprogramować funkcje związane z ładowaniem, monitorować stan naładowania akumulatora, a także włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza. W Europie Nissan LEAF będzie oferowany w pięciu kolorach: niebieskim metalizowanym i perłowym, białym perłowym, srebrnym metalizowanym, czarnym niemetalizowanym i czerwonym perłowym. Jedyną opcją jest panel baterii słonecznych w tylnym spojlerze, wspomagających ładowanie 12-woltowego akumulatora zasilającego akcesoria.
Wśród rywali Nissana LEAF były modele takich marek, jak Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Ford, Opel/Vauxhall i Volvo. W jury zasiadało 57 czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 europejskich krajów.
„Jury przyznało dziś, że Nissan LEAF jest przełomem w segmencie samochodów elektrycznych. To pierwszy pojazd elektryczny, który w wielu aspektach może dorównać tradycyjnym samochodom" - powiedział Håkan Matson, Przewodniczący Jury plebiscytu na Samochód Roku.
„Jury przyznało dziś, że Nissan LEAF jest przełomem w segmencie samochodów elektrycznych. To pierwszy pojazd elektryczny, który w wielu aspektach może dorównać tradycyjnym samochodom" - powiedział Håkan Matson, Przewodniczący Jury plebiscytu na Samochód Roku.
Carlos Ghosn, Prezes i Dyrektor Generalny Nissan Motor Co. Ltd. powiedział: „Ta nagroda to dowód uznania dla pionierskiego zero-emisyjnego Nissana LEAF jako pojazdu konkurencyjnego dla tradycyjnych samochodów pod względem bezpieczeństwa, osiągów, przestronności i właściwości jezdnych. Odzwierciedla ona także pozycję Nissana jako innowacyjnej i atrakcyjnej marki z przejrzystą wizją przyszłości transportu, którą my nazywamy mobilnością zgodną z zasadą zrównoważonego rozwoju. Jeżeli dodać do tego fakt, że na wprowadzenie na rynek oczekują trzy kolejne pojazdy elektryczne marki Nissan, a partner Nissana w Sojuszu, czyli firma Renault przygotowuje premiery czterech pojazdów elektrycznych, Nissan LEAF stanowi znaczący pierwszy krok w kierunku zero-emisyjnej przyszłości".
Nissan LEAF jest zasilany kompaktowym silnikiem elektrycznym umieszczonym z przodu i napędzającym koła przednie. Silnik elektryczny zasilany prądem zmiennym rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm, co umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 145 km/h (90 mph). Silnik jest zasilany opracowanym przez Nissana akumulatorem litowo-jonowym o konstrukcji laminowanej, wytwarzającym moc ponad 90 kW. Zasięg samochodu między ładowaniami wynosi 175 km (wg formuły New European Driving Cycle), co odpowiada potrzebom wielu kierowców korzystających z samochodu głównie w mieście.
Pojazd jest wyposażony w szereg interesujących rozwiązań, w tym w układ hamulcowy z systemem odzysku energii, klimatyzację, nawigację satelitarną, kamerę asystenta parkowania i zaawansowane pokładowe systemy informatyczne i telematyczne. Innowacyjny system łączności pozwala kierowcy zdalnie połączyć się z samochodem za pomocą telefonu komórkowego lub komputera, aby zaprogramować funkcje związane z ładowaniem, monitorować stan naładowania akumulatora, a także włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza. W Europie Nissan LEAF będzie oferowany w pięciu kolorach: niebieskim metalizowanym i perłowym, białym perłowym, srebrnym metalizowanym, czarnym niemetalizowanym i czerwonym perłowym. Jedyną opcją jest panel baterii słonecznych w tylnym spojlerze, wspomagających ładowanie 12-woltowego akumulatora zasilającego akcesoria.
Pierwsze egzemplarze trafią do Klientów w Japonii i Stanach Zjednoczonych już w grudniu br. W Europie samochód będzie dostępny na początku 2011 roku w Portugalii, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Holandii. Zero-emisyjny samochód jest obecnie produkowany w Japonii, ale firma planuje uruchomienie produkcji także w Ameryce Północnej i Europie, po otwarciu nowych fabryk na przełomie 2012 i 2013 roku.
Innowacyjne rozwiązania Nissana to nie tylko mobilność z zerową emisją. Pod szyldem PURE DRIVE Nissan produkuje szereg modeli wyposażonych w przyjazne dla środowiska silniki spalinowe, wyróżniające się najniższym zużyciem paliwa w poszczególnych klasach oraz zaawansowanymi proekologicznymi rozwiązaniami technicznymi. W Europie firma wkrótce wprowadzi na rynek nowoczesnego hybrydowego (benzynowo-elektrycznego) luksusowego sedana pod marką Infiniti. Z kolei niezwykle popularne crossovery, takie jak Nissan Qashqai i Juke przyczyniły się do stworzenia nowych i atrakcyjnych segmentów zdominowanych przez Nissana. W przyszłym roku pojawi się także czwarta generacja Nissana Micra zasilana doładowanym trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 z bezpośrednim wtryskiem i systemem wyłączania silnika na biegu jałowym. Jednym z atutów tej jednostki napędowej jest wyjątkowo niska emisja CO2 na poziomie zaledwie 95 g/km.
Nissan był już laureatem plebiscytu na Europejski Samochód Roku. W 1993 roku produkowany w Wielkiej Brytanii Nissan Micra zdobył ten tytuł jako pierwszy samochód japońskiego producenta. Niedawno Nissan wprowadził na rynek najnowszą wersję swojego najmniejszego modelu, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Europejczyków.
źródło: Nissan Polska
www.newsroom.nissan-europe.com/pl
Nissan był już laureatem plebiscytu na Europejski Samochód Roku. W 1993 roku produkowany w Wielkiej Brytanii Nissan Micra zdobył ten tytuł jako pierwszy samochód japońskiego producenta. Niedawno Nissan wprowadził na rynek najnowszą wersję swojego najmniejszego modelu, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Europejczyków.
źródło: Nissan Polska
www.newsroom.nissan-europe.com/pl