Transport
Samochody elektryczne w Polsce – sprzedaż w powijakach
2014-10-07W pierwszej połowie 2014 r. w Polsce sprzedano 35 samochodów elektrycznych, podczas gdy w całym ubiegłym roku sprzedaż EV wyniosła 28 sztuk – podaje PAP.
Tymczasem w I połowie 2014 r. w całej Europie przybyło ponad 27 tys. elektryków, podczas gdy w analogicznym okresie 2013 r. - ponad 15,5 tys.
Liderem europejskiego rynku samochodów elektrycznych jest Norwegia, w której w tym czasie przybyło 9,5 tys. EV, a następne miejsca w tym zestawieniu zajmuje Francja - ponad 6,4 tys. sprzedanych EV, a także Niemcy (ponad 4,2 tys.), W. Brytania (2,5 tys.), Holandia (ponad 1,1 tys.), Szwajcaria (ponad 860), Austria (ponad 700) oraz Włochy, Belgia, Dania i Szwecja, w przypadku których sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła w pierwszej połowie tego roku 500 egz.
Najczęściej kupowanym autem elektrycznym w pierwszej połowie 2014 roku w Europie był Nissan Leaf (ponad 7,1 tys. sprzedanych modeli), a następnie Renault Zoe (prawie 3,7 tys.), a także Tesla Model S (ponad 3 tys.).
Polska Agencja Prasowa cytuje Grzegorza Pasztę z Renault Polska, który zwraca uwagę, że sprzedaż samochodów elektrycznych jest zależna od regulacji wspierających rozwój rynku EV.
Sprzedaż elektryków rośnie tam, gdzie wprowadza się odpowiednie prawo umożliwiające rozwój infrastruktury do ładowania EV. Tymczasem w Polsce nie doczekaliśmy się jeszcze żadnych tego typu regulacji na szczeblu centralnym.
źródło: www.gramwzielone.pl