Transport
Nowy kształt polskiej kolei
2010-02-27
Najważniejsze sprawy wymagające rozwiązania zawarte w „Programie działań dla rozwoju transportu kolejowego do roku 2015” to oddłużenie kolei oraz dokończenie restrukturyzacji Grupy PKP – powiedział Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas debaty z cyklu „Lunch z Kurierem”.
źródło: Ministerstwo Infrastruktury
www.mi.gov.pl
Jest szansa na pozbycie się historycznych długów kolei do 2014 r. – podkreślił wiceminister. Za zadanie wymagające konsekwencji w działaniu uznał program modernizacji dworców kolejowych, który powinien być kontynuowany również po 2011 roku, tak aby w ciągu najbliższych dziesięciu lat najważniejsze polskie dworce zostały wyremontowane. Rocznie modernizowanych powinno być ok. 30 dworców. Jednocześnie wiceminister J. Engelhardt zaznaczył, że opłata dworcowa nie będzie przeznaczona na inwestycje, a na bieżącą eksploatację dworców, utrzymanie ich części wspólnej, tzn. poczekalni, dróg dojścia, peronów i parkingów.
W trakcie dyskusji, w której wzięli udział m.in. Prezes Zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański, prezes Zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Ireneusz Gójski, poruszono również tematy związane z infrastrukturą kolejową, która docelowo powinna stać się własnością Skarbu Państwa, kontraktów długoletnich określających wysokość finansowania i poziom jakości utrzymania linii kolejowych.
Debatę zorganizowała 22 lutego br. w Warszawie Kolejowa Oficyna Wydawnicza.
W trakcie dyskusji, w której wzięli udział m.in. Prezes Zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański, prezes Zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Ireneusz Gójski, poruszono również tematy związane z infrastrukturą kolejową, która docelowo powinna stać się własnością Skarbu Państwa, kontraktów długoletnich określających wysokość finansowania i poziom jakości utrzymania linii kolejowych.
Debatę zorganizowała 22 lutego br. w Warszawie Kolejowa Oficyna Wydawnicza.
źródło: Ministerstwo Infrastruktury
www.mi.gov.pl