Transport
Ekologia po francusku
2010-11-28
Francuzi zmniejszają emisję CO 2 . Od ponad dwóch lat we Francji funkcjonuje program ekorabatów i dopłat do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. System, który został wprowadzony przez francuski rząd bardzo dobrze się sprawdza.
Jak powiedział minister Jean-Louis Borloo stosowanie rabatów przy kupnie ekologicznych pojazdów (bonus) i dopłat za kopcące (malus) przewidziane w programie Grenelle Environnement okazało się skuteczne ekologicznie i ekonomicznie. Słowa te popierają analizy przeprowadzone przez organizację producentów samochodów CCFA, które wykazują że Francja ma najniższą emisję CO2 w Europie.
Tym wynikiem Francja wyprzedza Portugalię (143,2 g/km), Danię (138,1), Włochy (139,7), Belgię (143,7). Wielka Brytania ma średnią emisję 149,2 g/km, a Niemcy 153,2. CCFA dodała, że w I kwartale liczba pojazdów objętych od 1 stycznia wyższą o 5 g/km normą emisji spalin zwiększyła się. Udział w rynku pojazdów emitujących ponad 156 g/km (nowa norma) wzrósł w I kwartale do 16,2 proc., podczas gdy w 2009 r. zmalał do 14 proc. z 21,6 proc. rok wcześniej. Organizacja tłumaczy to wzrostem sprzedaży aut benzynowych i małych samochodów z większymi silnikami". Francja także angażuje się w ochronę środowiska.
źródło: EkoNews
www.ekonews.com.pl
Tym wynikiem Francja wyprzedza Portugalię (143,2 g/km), Danię (138,1), Włochy (139,7), Belgię (143,7). Wielka Brytania ma średnią emisję 149,2 g/km, a Niemcy 153,2. CCFA dodała, że w I kwartale liczba pojazdów objętych od 1 stycznia wyższą o 5 g/km normą emisji spalin zwiększyła się. Udział w rynku pojazdów emitujących ponad 156 g/km (nowa norma) wzrósł w I kwartale do 16,2 proc., podczas gdy w 2009 r. zmalał do 14 proc. z 21,6 proc. rok wcześniej. Organizacja tłumaczy to wzrostem sprzedaży aut benzynowych i małych samochodów z większymi silnikami". Francja także angażuje się w ochronę środowiska.
źródło: EkoNews
www.ekonews.com.pl