Inicjatywy lokalne


Netto walczy z marnowaniem żywności i pracuje nad nową aplikacją

2019-04-09
galeria
Sieć Netto kończy prace nad wdrożeniem na polskim rynku nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywności. Aplikacja jest kolejnym krokiem, który ma pomóc w przeciwdziałaniu zjawisku masowego wyrzucania produktów, które nadają się do spożycia. 
„Nie marnujemy żywności” to nazwa nowej aplikacji, która już w tej chwili jest dostępna dla klientów sklepów App Store oraz Google Play. Aplikacja została stworzona przez programistów w Danii we współpracy z duńskim bankiem żywnościowym Fødevarebanken. Doskonale sprawdziła się w Danii, przyczyniając się do propagowania wśród konsumentów idei zmniejszenia marnotrawstwa żywności, poprzez obniżanie cen na uszkodzone produkty lub żywność, której data ważności zbliża się ku końcowi. W Danii z aplikacji „Mad Skal Spices” (tak brzmi duńska nazwa) korzystają liczni klienci nie tylko Netto, ale także innych sieci handlowych i lokalnych sklepów.
 
- Podjęliśmy decyzję, że udostępnimy aplikację także polskim klientom – mówi Mariola Skolimowska, PR manager Netto Polska. – Dzięki niej każdy, komu bliska jest idea walki z marnotrawstwem żywności, będzie mógł w dowolnej chwili sprawdzić na swoim telefonie, jakie produkty żywnościowe w sklepach Netto są aktualnie dostępne w obniżonej cenie. Użytkownicy aplikacji mogą także łatwo odnaleźć najbliższy sklep spożywczy w swoim sąsiedztwie. Rozwiązanie to pierwotnie dotyczyło sklepów Netto, jednak teraz każdy sklep sieciowy lub inny może przyłączyć się do naszej inicjatywy, tworząc swój profil w aplikacji i na bieżąco udostępniając informacje o przecenionych produktach. Oczywiście, stworzyć taki profil i dodawać przecenione produkty mogą także klienci.  
 
Źródło: netto.prowly.com

- Netto i Salling Group stworzyły otwarte rozwiązanie dla wszystkich konsumentów i uczestników rynku, aby realnie przyczynić się do walki z problemem marnotrawstwa żywności  Salling Group oczywiście nie może go rozwiązać samodzielnie, dlatego mamy nadzieję, że do naszej inicjatywy przyłączą się nie tylko inne sieci spożywcze, dyskonty, ale też lokalni sprzedawcy. Razem możemy zrobić o wiele więcej! - mówi Janusz Sroka, CEO Netto Polska

Polska wersja aplikacja jest już dostępna do pobrania w sklepach App Store i Google Play, choć prace nad jej udoskonaleniem jeszcze trwają – na niektórych smartfonach mogą bowiem pojawiać się problemy z prawidłowymi ustawieniami językowymi.  
 
Źródło:
materiały informacyjne sieci Netto Polska