Energetyka
LG planuje europejską fabrykę baterii do EV. Możliwa lokalizacja to Wrocław
2015-10-15Koreański portal The Chosunilbo poinformował, powołując się na komunikat LG Chem, że koreański koncern planuje uruchomienie fabryki baterii, a wśród możliwych lokalizacji wymienia tylko Wrocław, w którym działają już zakłady LG Electronics, LG Display i LG Innotek.
Obecnie LG Chem produkuje baterie samochodowe w ilości 200 tys. sztuk w Ochang w Korei Płd., a także w USA, miejscowości Holland w stanie Michigan, gdzie może wytwarzać do 50 tys. baterii rocznie. Ponadto koreański koncern buduje fabrykę w chińskim Nanjing, gdzie ma produkować do 100 tys. baterii rocznie.
Powody do ulokowania kolejnej fabryki baterii w Europie, które podał LG Chem, to możliwość ograniczenia kosztów logistyki oraz zwiększenia sprzedaży na Starym Kontynencie.
Według amerykańskiego portalu EV Obsession, LG Chem był w ubiegłym roku trzecim największym na świecie – po Panasonicu i AESC – producentem baterii samochodowych ze sprzedażą baterii o łącznej pojemności 886 GWh.
LG Chem wkrótce może znacząco poprawić swoją pozycję w tym zestawieniu za sprawą kontraktu z Daimlerem. Niemiecki potentat wykorzysta baterie litowo-jonowe koreańskiego producenta w swoim nowym elektrycznym modelu, którego premierę zaplanowano na przyszły rok.
Oprócz Daimlera LG Chem dostarcza baterie do elektrycznych aut produkowanych m.in. przez General Motors, Forda,Hyundaia i Renault.
Również we Wrocławiu znajduje się fabryka amerykańskiego koncernu 3M, z którym LG Chem ma rozwijać technologię nowych baterii samochodowych. W ramach współpracy 3M przekazał koreańskiemu LG Chem swoje patenty w zakresie wykorzystania technologii niklowo-kobaltowo-manganowej (NCM) w bateriach litowo-jonowych.
Technologia nowej generacji zakładająca wykorzystanie katod NCM ma zwiększyć wydajność baterii i obniżyć koszty produkcji. Jak podaje w komunikacie 3M, cel to opracowanie do 2017 r. ogniw umożliwiających zwiększenie zasięgu samochodów elektrycznych do 320 km, a LG Chem ma pracować nad wykorzystaniem NCM w samochodowych bateriach litowo-jonowych o pojemności od 80 kWh do 120 kWh, dających elektrycznym pojazdom zasięg na poziomie 300-500 km.
W tym roku LG Chem zapowiedział też wprowadzenie na rynek domowych baterii przeznaczonych do magazynowania energii np. z domowych instalacji fotowoltaicznych.
źródło: gramwzielone.pl