Debaty ON-LINE
Warszawa przetarg na zaprojektowanie parkingu podziemnego przy ul. Chłodnej - pilotażowy projekt budowy parkingów podziemnych pod boiskami szkolnymi
2018-10-29Budowa parkingu planowana jest pod boiskiem przy Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego (ul. Chłodna 36/46). Ogłoszony przetarg i lokalizacja przedsięwzięcia jest efektem przeprowadzonych przez ZTM w maju i czerwcu szerokich konsultacji społecznych. Założenia dotyczące budowy parkingu oraz proponowanych zmian były dyskutowane zarówno z mieszkańcami, jak i z biurami oraz jednostkami Urzędu m.st. Warszawy. Zebrane uwagi zostaną uwzględnione przez projektantów.
Wjazd i wyjazd z parkingu powstaną od strony ul. Chłodnej, a wyjścia piesze – od ul. Chłodnej i Ogrodowej. Nad wjazdem do parkingu zamontowana zostanie dynamiczna tablica informująca o liczbie wolnych miejsc postojowych na różnych kondygnacjach a kierowcom poszukującym wolnych miejsc parkingowych pod ziemią będą pomagać mniejsze, interaktywne tablice informacyjne. Zaplanowano miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami a także cztery stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych. Przed wjazdem na teren parkingu podziemnego umieszczona będzie sygnalizacja świetlna zintegrowana z systemem ostrzegania przechodniów. Projekt ma uwzględnić również rozwiązania dotyczących odnawialnych źródeł energii - proponowane jest utworzenie zbiorników na powtórne użycie wody deszczowej oraz założenie instalacji fotowoltaicznej na dachu szkoły.
Budowa parkingu to jednocześnie całkowita przemiana szkolnego terenu. O tym, co będzie w miejscu dzisiejszego boiska, zadecydowała młodzież w czasie konsultacji społecznych. Na powierzchni znajdą się nowe boiska do piłki nożnej, koszykówki i siatkówki oraz plac apelowy połączony z przestrzenią rekreacyjno-animatorską. Powstanie także siłownia plenerowa. Obok głównego wejścia na teren szkoły od ul. Chłodnej zbudowany zostanie stojak rowerowy wraz z zadaszeniem na 50 rowerów.
Samochody parkujące na warszawskich ulicach i placach zajmują dużą część przestrzeni publicznej. Utrudnia to jej przekształcanie i poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego oraz funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Budowa parkingów miejskich ma m.in. pomóc w oddawaniu przestrzeni mieszkańcom, zajmowanej dotychczas przez samochody w rejonach ulic dotkniętych „przeparkowaniem”. Miasto będzie dążyło do stopniowej zmiany sposobu parkowania.
Pozostawianie samochodów na chodnikach zostanie zastąpione wykorzystaniem pasów postojowych i zatok, a także parkingów wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian. Umożliwią one nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, czy estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy. Podniesie także jej atrakcyjność inwestycyjną i turystyczną.
źródło: www.ztm.waw.pl